Vistaoptica Badalona C/ Salvador Seguí, 1

Entrevista a Guillem Bosch, director general de VISTAOPTICA

Guillem Bosch, 49 anys, enginyer industrial i empresari des dels 20 anys. Va començar organitzant festes universitàries i als 24 anys va prendre el comandament d’una empresa familiar en crisi. Amb els anys, s’ha convertit en el Grup VISTAOPTICA, que compta amb 117 òptiques a tot Espanya, 30 pròpies i el restes associades convertint-se en la millor franquícia d’òptica.

VISTAOPTICA acaba de llançar al mercat un nou web que potencia les vendes a les seves botigues i, amb 15 noves obertures en els últims 12 mesos. És la marca que més creix en el sector, tant en punts de venda com a reconeixement de marca. Gràcies a una sòlida trajectòria ha aconseguit el reconeixement de proveïdors i clients i actualment és la millor franquícia d’òptica a Espanya.

Guillem Bosch Gomà. Director general de VISTAOPTICA
Els valors de VISTAOPTICA són la Transparència, el Compromís i el Rigor i el seu eslògan “La Qualitat que Necessites i el Servei que busques”.

Quina va ser la motivació d’apostar per VISTAOPTICA?

La marca VISTAOPTICA va néixer fa 15 anys i des del principi apostem per la Qualitat i el Servei. En aquest moment ja era evident la transformació en els hàbits de consum, cada vegada més orientats a “que sigui barat” i “que sigui senzill”. La qual cosa amb la irrupció d’internet no ha fet més que seguir creixent, de manera que posar l’èmfasi en la Qualitat va marcar l’excel·lent desenvolupament que ha tingut el Grup VISTAOPTICA. Perquè és cert que el consumidor busca preu i servei i que cada dia està més informat i té més alternatives … però al final, si parlem de salut, la Qualitat és molt important.

¿Disposaves d’experiència prèvia en el sector?

Vaig començar en el sector l’any 1993, ja fa molt, així que he anat veient com evolucionava per passar de l’òptica independent de la gran cadena i com la guerra de preus va irrompre per quedar-se i transformar-ho tot. Antigament, l’òptica havia estat un negoci molt lucratiu i, erròniament, es va interpretar que el factor clau eren els marges. Però no era així, el factor clau era la poca competència, ja que les barreres d’entrada eren importants (títols i inversió). Però com tot, va evolucionar i cada vegada van ser més els punts de venda fins convertir-nos en un dels països amb més òptiques per nombre d’habitants. De manera que ara, i també per als propers anys, el més important és tenir una marca reconeguda, unes bones ofertes i també uns bons paràmetres pel que fa a Qualitat i marges comercials.

Quin balanç fas de la teva trajectòria en l’ensenya?

El balanç és molt positiu. Amb treball i envoltat un excel·lent equip format per molt bones persones amb una llarga trajectòria en VISTAOPTICA, hem vist com la nostra marca anava guanyat quota de mercat i com. Any rere any, hi havia cada vegada més gent que confiava en VISTAOPTICA. Cal destacar el departament de franquícies, que amb una estructura familiar i molt professional, és dels que més està creixent en el Grup.

En quin lloc es troba VISTAOPTICA dins el sector i com us agradaria veure-us a curt i mig termini?

Estem entre les cinc millors cadenes del país i el nostre objectiu no pot ser altre que el de convertir-nos en la marca número u i en la millor franquícia d’òptica. Amb aquest objectiu treballem cada dia, sempre amb coherència amb els nostres valors que són els que ens han portat fins aquí.

Vista panoràmica de la nostra òptica al centre de Barcelona, Av. de la Catedral 5 a Barcelona

Quins són els passos que segueix l’ensenya per controlar que sempre s’ofereix la màxima qualitat en els vostres serveis?

Òbviament hi ha protocols, seguiment per categories, mistery shopping, reunions, formació i una infinitat de tasques orientades a la Qualitat i al Servei. Però el punt més important, el que ens diferencia, és el nostre equip i el seu compromís. Aquest és l’aspecte més rellevant per diferenciar-nos i potenciar la nostra imatge de marca.

Quins plans d’expansió teniu previstos properament?

L’objectiu principal és seguir creixent en franquícies dins el territori espanyol. Podem dir que el ritme d’obertures que tenim actualment està en la franja alta de les nostres millors previsions. Estem molt contents, no només per seguir obrint centres, sinó perquè vam aconseguir que les nostres franquícies siguin rendibles. Les franquícies ‘identifiquin plenament amb els valors de la marca i en la millor franquícia d’òptica.

Teniu previst ampliar la vostra línia de negoci?

El nostre negoci, el negoci de VISTAOPTICA, se sustenta en quatre categories que ja estan molt assentades: les ulleres graduades, les ulleres de sol, les lents de contacte i els audiòfons. Cal destacar que el nostre nivell de desenvolupament en la categoria d’audiòfons és excel·lent, ja que vam ser pioners en això i hem arribat a un altíssim nivell d’introducció i de rendibilitat en tots els nostres centres, sempre dins dels estàndards de qualitat de VISTAOPTICA. És un factor molt diferencial dins del sector i que ajuda molt també a les nostres franquícies. També toquem aspectes purament de Servei com els Entrenaments Visuals, la Orto-k i els estudis de retino.

El nostre centre òptic al c / Progrés 86 a l'Hospitalet de Llobregat
Una de les nostres òptiques recentment reformada

Per a més informació visiti https://vistaoptica.es/es/nuestras-franquicias o truqueu directament a Elisabeth Barber al 678607056 o contacti amb ella per mail a través de ebarbero@vistaoptica.com i ens posarem en contacte amb vostè.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *