exposición gafas graduadas de vistaoptica

La venda en línia és clarament una oportunitat per millorar el servei als nostres clients i la principal amenaça seria no aprofitar aquesta oportunitat.

Gràcies a la pàgina web de VISTAOPTICA els nostres clients o qualsevol persona interessada en els nostres serveis pot veure i comprar articles que no requereixen indispensablement de la prescripció física en tot moment d’un professional, com són les ulleres de sol o la reposició d’unes lents de contacte . A més de la venda online el principal avantatge de la nostra pàgina web és que permet una àgil interacció amb els nostres centres físics.

A través del web els usuaris poden localitzar fàcilment els nostres centres i les seves dades de contacte, veure fotografies de com són, horaris, els nostres serveis i PROGRAMAR CITES. En general les cites que oferim a les òptiques, que són gratuïtes, són graduació de la vista, prova de lents de contacte, revisió de lents de contacte i revisió auditiva. Gràcies al servei online podem comunicar molt millor el nostre servei de cites i arribar a molta més gent. Qualsevol persona, encara que mai abans hagi entrat a un centre VISTAOPTICA, pot demanar cita en els nostres centres, que en general estan ubicat en zones cèntriques i de fàcil accés, per a revisar-se la vista, provar lents de contacte o realitzar-se una revisió auditiva sense cap compromís.

Un altre servei que oferim a través de la pàgina web és el de confecció de pressupostos orientatius d’ulleres graduades i d’audiòfons. Les ulleres graduades i els audiòfons són productes que, per la seva complexitat i adaptació personalitzada, requereixen d’una visita física a l’òptica i l’atenció d’un dels nostres òptics o audioprotesistes per adquirir-los. No obstant això a través del web sí oferim a l’usuari l’opció d’informar-se de les solucions més freqüents a problemes de vista o d’audició, les seves característiques i els seus preus orientatius. En aquest punt esmentar que ja s’estan desenvolupant sistemes de venda online d’ulleres graduades i d’audiòfons però que ara per ara vendre aquests productes en línia és incompatible amb un bon servei. I és que aquests articles disposen de multitud de variants a la mida del client i de les seves necessitats, que només es poden recollir amb un examen presencial que inclou proves i presa de mesures físiques, una anamnesi i un procés d’ajust del producte al client.

Disposar d’una pàgina web de venda online és també un aparador de la marca i per tant ha d’estar ben cuidat. Fins i tot els usuaris que no compren per internet sí que utilitzen internet per informar-se abans d’anar a fer una visita o compra física. Per aquest motiu quan un usuari busca a Google qualsevol servei o producte relacionat amb òptica o audiologia és molt important disposar d’una pàgina web atractiva que, en primer lloc, Google posicioni en entrades principals i, en segon lloc, que un cop l’usuari estigui dins aquesta sigui atractiva perquè l’usuari estigui navegant per ella, obtenint informació dels productes i serveis de VISTAOPTICA i, en última instància, realitzar una compra o programar una cita. Per disposar d’una pàgina web atractiva aquesta ha de ser dinàmica, de navegació intuïtiva i ràpida i amb uns continguts interessants. Per això és imprescindible disposar d’un bon Blog on publicar continguts periòdicament. També hi ha d’haver una interacció amb les RRSS de la marca per obtenir sinergies i que l’usuari pugui obtenir la informació per diferents vies totes elles complementàries. El gran aparador que ofereix una bona pàgina web, que ha d’incloure opcions de venda online per completar els seus serveis, és sense cap dubte un medi molt pràctic per atraure potencials clients a les òptiques físiques.

Òbviament l’aparició del comerç en línia ha modificat els hàbits de compra dels clients i ha afectat també al sector de l’òptica. A més de les pàgines web d’òptiques físiques pensades principalment per ampliar els serveis als seus clients com és el cas de VISTAOPTICA, han aparegut també pàgines web de venda en línia de ulleres de sol i de lents de contacte que no disposen del servei d’una òptica o centre físic proper a l’usuari, i tenen per tant una estructura de costos molt diferent de la d’una òptica física. Gràcies a la seva baixa estructura i reduïts costos fixos, aquestes pàgines web fan una guerra de preus sense oferir cap valor afegit, i danyen la rendibilitat i per tant el servei de l’òptica tradicional. En general els clients d’aquestes pàgines web de negoci 100% en línia, que són pocs, van a l’òptica física a provar i triar unes ulleres de sol per després comprar-la per internet.

També succeeix amb les lents de contacte que després de realitzar l’òptica l’adaptació a l’usuari, que és un procés complex que només es rendibilitza si es fidelitza el client, aquest realitza la reposició de les seves lents de contacte a través d’alguna pàgina web més econòmica. En aquest cas hi ha més el perill sanitari per a l’usuari d’anar reposant les lents de contacte sense que passi per l’òptica a realitzar-se la revisió i control periòdic del bon ús i adaptació de les lents de contacte.

Malgrat aquestes amenaces que d’altra banda hi són i són per tant inevitables, la venda en línia i la pàgina web són una gran oportunitat per interactuar amb l’usuari, explicar-li els nostres serveis i fidelitzar-lo, i minimitzar així qualsevol amenaça. Al final la competència en línia és una competència més i la millor manera de combatre-la és fent una bona feina i oferint la Qualitat que necessiten i el Servei que busquen als nostres clients.

VISTAOPTICA La calidad que necesitas y el servicio que buscas

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *